SoFL 1101 Akademik İngilizce I AKTS: 4
Dersin Tanımı:
Bu ders üniversite 1. sınıf öğrencileri için hazırlanmıştır. Birbiri ile bağlantılı iki dersten birincisi olan bu ders, hem süreç hem de üretimin dikkate alındığı uygulamalı bir müfradat izlemektedir. Dersin amacı, öğrencilere temel akademik becerileri kazandırmak ve bu becerileri akademik çalışmalarda kullanmalarına yardımcı olmaktır. Ders, öğrencilerin akademik dinleme ve not alma becerilerini geliştirmelerine olanak sağlar ve ayrıca akademik konularda sunum yapabilme becerilerini geliştirmeye odaklanır. Bu ders, öğrencilerin öğretilen konulardan edindikleri bilgiyi, daha önce öğrendikleriyle, bir dereceye kadar da, kendi bilim dallarıyla harmanlayıp bu konularda konuşabilme becerisi gerektirmektedir. Ayrıca, öğrenciler derste kullanılan akademik metinler aracılığıyla etkin okuma becerileri de kazanmaktadır. Tüm ders boyunca sınıfta yapılan çalışmalar, eleştirel düşünme becerileri ile entegre edilmiştir.
Kazanımlar:
Derse düzenli olarak katılan öğrenciler aşağıda sıralanan becerileri uygulayarak geliştirmiş olacaklardır. Bu beceriler; dersi dinleyip not alabilme, bireysel ve eşli sunum yapabilme, akademik metinleri okuyup anlayabilme, metni özetleyebilme ve metin özetlerini değerlendirebilmeleridir. Dersi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler, bölüm derslerini daha iyi dinleyip not alabilecek, etkin akademik sunum yapabilme becerisi gösterecek, izledikleri diğer sunumları değerlendirebilecek, akademik metinleri anlayabilecek, okudukları metinlere, dinledikleri derslere ve yaptıkları/izledikleri sunumlara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşabilecektir.
SoFL 1102 Akademik İngilizce II AKTS: 4
Dersin Tanımı:
Bu ders SoFL 1101 dersini başarı ile tamamlamış öğrenciler için hazırlanmıştır. Derste hem süreç hem de ürünün dikkate alındığı bütünleşik bir müfredat izlenmektedir. Dersin amacı, öğrencilere okudukları akademik metinlere ilişkin akademik beceriler ve stratejiler kullanarak, bu metinlere tepkilerini ifade etme ve grup içinde fikirlerini tartışabilme becerileri kazandırmaktır. Ders içeriği; akademik metinleri okuma-anlama uygulaması, araştırma becerileri, yazmaya hazırlık çalışmaları, okuduğunu kendi sözcükleriyle ifade edebilme, özetleme, “Reaction Paper” yazma ve grup içerisinde fikirlerini tartışabilme becerilerinden oluşmaktadır.
Kazanımlar:
Derse düzenli olarak katılan öğrenciler aşağıda sıralanan becerileri uygulayarak geliştirmiş olacaklardır. Bu beceriler; akademik metinleri okuyup anlayabilme, araştırma yürütebilme, kaynak analizi yapabilme, okuduğunu kendi sözcükleriyle ifade edebilme/ yazabilme, özetleyebilme, verilen metindeki fikirler konusunda not tutup yorum yapabilme, “Reaction Paper” yazabilme ve katıldıkları, katılmadıkları ya da kısmen katıldıkları fikirler konusunda akademik kaynak kullanarak tartışma yapabilme becerilerinden oluşmaktadır. Dersi başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler, eleştirel düşünme, metinleri yorumlayıp değerlendirme, farklı kaynaklardan bilgi derleme, doğru bir şekilde kaynak gösterme, metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip anlayabilme, yeniden ifade edebilme, özetleyebilme, “Reaction Paper” yazabilme, yazdıklarını gözden geçirip yeniden yazabilme ve akademik tartışmalara katılabilme becerilerini daha iyi gösterebileceklerdir.